Klipning af træer og beplantning

Læs lokalplan her

Træer, grene og buske må ikke vokse ud over vejen. Sørg for at beskære dem, så man kan komme frem til dit hus.

Efter beskæringen skal du sørge for at køre grenaffaldet væk fra området. Ligger det tilbage på grunden, er det med til at forøge brandfaren.

Grenaffald SKAL afleveres på genbrugspladsen på Sønderbyvej i Nr. Bork

BEPLANTNING OG UDNYTTELSE AF FÆLLESAREALER I BORK HYTTEBY I HENHOLD TIL LOKALPLAN NR. 49

Regler for fællesarealer i henhold til lokalplan nr. 49

1.   Grundejerforeningen har nedenfor beskrevet hvorledes fællesarealer må udnyttes i henhold til kravet om brug af fællesarealer i lokalplan nr. 49

2.   Alle grundejere må slå græs i fællesarealet som grænser op til grundejerns grund, man kan også vælge at fællesarealet i forbindelse med grunden forbliver som naturen har lavet den.

3.   Beplantning skal udføres efter skovbeplantningsplan i henhold til lokalplan nr. 49 kortbilag nr. 3.  Lokalplanen foreskriver i punkt 9.6 følgende:

Skovbeplantning på grundarealet udenfor byggefeltet kan videresøres frem foran grunden i samme bredde til max. 3 meter foran grundens skel mod vej.

Beplantningen må dog ikke føres nærmere skel mod vej end to meter og den må ikke etableres så adgangsmulighederne til nabogrund indskrænkes. Mellem to grunde må skovbeplantningen føres 3 meter frem foran den forreste grunds skel mod vej.

4.   Der må ikke udføres indhegning af fællesareal under nogen omstændigheder heller ikke ved hjælp af træer, sten, plankeværk eller jordvolde.

5.   Det er tilladt at lave spredt beplantning i fællesarealet, hvis det er i områder hvor skovbeplantningsplanen forskriver der skal være træer.

6.   Ved indkørsel til egen grund over fællesarealer må der ikke opsættes havelamper og lignende.

7.   Indkørsel over fællesareal til egen grund må højest være 3,0 meter i bredden.

8.   Hvis indkørslen over fællesarealet afgrænses med sten eller andet, må dette ikke ligge højere(terrænhøjde) end det er muligt at man kan køre over dette med en græsslåmaskine.

9.   Fællesarealet må ikke beplantes eller anvendes som have.

10. Der må ikke opsættes legeredskaber, flagstænger eller lignende på fællesarealet medmindre dette er udlagt som jollehavn, legeplads eller tilsvarende.

11. Grundejerforeningen er ansvarlig for græsarealer langs stamveje ( ca. 1 meter på hver side af stamvejene) holdes, samt grønne områder ved jollehavn, begge legepladser, begge boldbaner samt området ved posthuset.

12. Grundejerforeningen er ansvarlig for beskæring af træer langs stamveje og boligveje.

13. Træer i fællesareal som vokser over grundejernes skel må beskæres.

14. Hvis grundejere er i tvivl kan der rettes henvendelse til grundejerforeningen.

Grundejerforeningen den 22. januar 2004